Puheenjohtajan tervehdys

Tervehdys Jämsän Laturetkeilijät,

Vuoden 2023 alusta kun syyskokous valitsi minut yhdistyksen puheenjohtajaksi kirjoitin, että otan tehtävän mielenkiinnolla ja nöyrällä mielin vastaan. Tämä tehtävä on kyllä vienyt minua erilaisiin tapahtumiin ja sitä myötä vastuun kantoon.

Tätä kirjoitellessa talvi on alkanut lumisena ja luonto näyttää upealta, ladut ovat mitä parhaat tavataan hiihdon sekä kesällä retkeilyn parissa.

Vuosi aloitetaan tuttuun tapaan Pykälän päivystyksillä ja jatketaan erilaisten tapahtumien ja retkien myötä. Tavoitteena on aina hiukan lisätä toimintaan jotain uutta ja pitää vanhaa yllä.

67. Korpihiihto 25.2.2024 on meidän perinteinen joka vuosi järjestetty tapahtuma. Puukkoisten ”susihiihto” maaliskuussa, kuutamopäivystykset Pykälässä ja pilkkikisat ovat perinteisiä tapahtumia.

Hiihdä Pykälään ja leimaa kortti hiihtokampanja jatkuu myös edelleen tänäkin vuonna jossa pääpalkinto on polkupyörä ja tuotepalkintoja jotka ovat Jämsän Osuuspankin lahjoittamia.

Talven hiihtoviikkoa ja syksyn ruskaretkeä ei ole varattu koska lähtijöitä ei ole riittävästi, nyt jokainen ”latulainen” joka haluaa Lappiin hiihtämään tai vaeltamaan on tukeuduttava muiden yhdistyksien tarjontaan.

Pyöräretket kesän alussa ja maakuntaretki kuuluvat edelleen ohjelmaan. Tässä jäsenlehdessä on tarkemmin luettavissa koko vuodelle suunniteltu ohjelma. Tekemistä siis riittää, jokainen voi valita mieleisensä liikuntamuodon. Ottakaamme siis tuleva vuosi vastaan mieleisemmällämme liikunnalla.

Jokaista kannustetaan löytämään matalan kynnyksen liikuntalaji, jolla erityisesti lihaskuntoa, tasapainoa ja kehon liikkuvuutta voidaan kehittää sekä ylläpitää joka on erityisen tärkeää ikääntyville ihmisille.

Viime vuonna järjestettiin maakuntaretki Palellusvuorelle jossa on teräsrunkoinen 27-metrinen näkötorni joka sijaitsee Pohjaslahdella. Meitä oli pikkubussillinen kaiken ikäisiä joka oli taas onnistunut retki. Reittipolkuja oli lyhyitä sekä pitkiä ja määränpää oli yhteinen grillikota Tarjanteen rannalla jossa nautittiin eväät.

Nyt uuteen hallitukseen olemme saaneet uusia henkilöitä Arja Hirvelä ja Maija Kauria jotka ovat liikunnallisia ja varmasti tuovat meidän toimintaan uusia tuulia jota me tarvitsemme koska meidän täytyy uudistua, että pystymme säilyttämään meidän imagomme hiihto ja liikunnallisena kaiken kansan liikuttajana.

Pykälän Majalle 2022 investoitiin ilmalämpöpumppu tuottamaan helppokäyttöistä lämpöä ja 2023 uudistettiin keittiö jota kannattaa käydä ihastelemassa.

Vuonna 2024 aiomme tehdä ”toilettitilojen” uusinnat mihin olemme saaneet projektiavustusta Osuuspankilta. Nämä ovat pitempiaikaisia investointeja koska Pykälän Maja sijaitsee tulevien ulkoilureittien varrella. Jämsän Laturetkeilijät haluaa olla ekologinen ja ympäristöä säästävä yhdistys.

Toivotan kaikille latulaisille liikunnallista 2024 vuotta.

Jorma Aaltonen, puheenjohtaja

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.