Pykälä 2024

PYKÄLÄ PÄIVYSTÄÄ

Pykälä auki hiihtokampanjan aikana 1.1.-31.3.2024 viikonloppuna, lauantaisin ja sunnuntaisin tammikuu klo 10-16 ja helmi-maaliskuu klo 10-17, samoin hiihtolomaviikoilla (viikot 8, 9) myös arkisin klo 10-17. Täydenkuun iltoina tammi-maaliskuu Pykälä on auki klo 17-20.

Kerää hiihtokamppanja leimoja , kortit ja leimat Pykälän majasta.

Tauko-ostokset käteisellä.

Historiaa:

Yhdistyksen innokkaimmat jäsenet aloittivat majatoiminnan vuonna 1971. Pieni, vaatimaton maja sijaitsi Pykälistön maalla, lähellä nykyistä mökkiä. Nykyinen Pykälän maja rakennettiin osin talkoovoimin ja lahjoitusvaroin vuonna 1975 Syväjärven rantaan. Mökkiä varten yhdistys vuokrasi ensin maa-alueen silloiselta Yhtyneet Paperitehtaat Oy:ltä, jolta se osti tontin myöhemmin vuonna 1998. Tontille on rakennettu myös varastorakennus, laavu, saunarakennus sekä grillikatos, kukin muutaman vuoden välein. Lisäksi tontille on tehty porakaivo. Talkootyön osuus rakentamisessa on ollut merkittävä.

Majalla myydään mehua, kahvia ja pikku purtavaa.

Pykälän osoite: Pykäläntie 94, 42100 Jämsä

Pykälään pääsee talvella ainoastaan Jämsänkoskelta Paljakantien kautta.

Jäsenten saunillat kesäisin (toukokuun lopusta elokuun loppuun) ovat tiistaisin.

Miesten vuoro klo 17-18

Naisten vuoro klo 18-19

Yleinen vuoro klo 19 jälkeen

Tervetuloa saunomaan ja viettämään aikaa nuotion ääressä.

Emäntien ja päivystäjien kesäpäivä

Kiitoksena talven 2019 hiihtomajan aukipitämisestä, herkullisista pullista ja voileivistä yhdistys tarjosi talkoolaisille virkistyspäivän Pykälän majalla

v 2018 perinteistä emäntien päivää vietettiin Pykälässä

Kaunis kiitos Pykälän majan emännille ja isännille kuluneesta hiihtokaudesta. Pykälän maja oli auki 50 päivänä ja aukiolosta piti huolen 35 henkilöä.

v 2019 kesäpäivät